2020(e)ko apirilaren 3(a), ostirala

Nanak

Udaberriko opor hauetan egiteko proposamen bat usten dizuegu hemen.
Gure proiektuak bi artista ditu oinarri, Frida Kahlo eta Niki de Sain Phalle. Oraingoan Nikiren obran sakonduko dugu eta bere Nanak ezagutuko ditugu.

Zer egin behar dugu?

Asteko etxean hurrengo dokumentua deskargatu, hor haurrentzako azalpen txikiak daude Nikiri buruz eta Nanaei buruz. Bertan ere Nana ezberdinak topatuko dituzue eta argazkiak haurrekin ikusi eta komentatu beharko dituzue; nolakoak dira Nanak, zelako koloreak ikusten dituzten, ze forma geometrikoak ikusten dituzten, zer uste duten Nana egiten dagoela...


Os dejamos una propuestas para hacer durante las vacaciones de primavera.
Como sabeis nuestro proyecto actual se basa en dos artistas, Frida Kahlo y Niki de Saint Phalle. Esta vez vamos a centrarnos en Niki y conocer parte de su obra.

¿Qué tenemos que hacer?

Para empezar tenderéis que descargar el documento que hay a continuación.  En él tenéis una explicación para l@s niñ@s sobre Niki de Saint Phalle y sobre sus Nanas. También hay diversas fotos de las Nanas para ver con vuestras hijas e hijos y comentarlas; como son las Nanas, que colores tienen, que formas geométricas, que creen que están haciendo...

Dokumentua deskargatzeko klikatu irudiaren gainean, ikastolako pasahitzarekin. Para descargar el documento haced click sobre la imagen, con la contraseña de ikastola.



Nanak zer diren ezagutu ostean, hurrengo pausoa izango da Nanak sortzea!
Horretarako behean dagoen dokumentua deskargatu behar duzue eta posible duzuenok inprimatu eta ezin baduzue, Nanaren silueta orri zuri batean kopiatu.

Hiru nana desberdin daude, lehenengo Nana koloreztatu beharko dute.

Bigarren eta hirugarren Nanak haiek sortu beharko dituzte grafismo ezberdinak erabiliz.

Grafismoa eta sormena lantzeko jarduera izango da hau. Kolore ezberdinetako margo, arkatz eta errotulkiak erabilitz emandako Nanaren siluetari bizitza eman behar diote bakoitzak nahi dituen marrazkiak, formak eta koloreak erabiliz. Puntutxuak, izarrak, bihotzak, zirkuluak, marra bertikalak, marra horizontalak, laukizuzenak, karratuak, uhinak, kiribilak, olatuak... Kirikiñoek egin duten bezala!


Después de haber conocido a las Nanas el siguiente paso será ¡crear sus propias Nanas!

Para eso tendréis que descargar el documento que está más abajo y los que podéis las tendréis que imprimir y en el caso que la impresión no os sea posible, podréis dibujar la silueta de la Nana en un folio blanco.
El documento cuenta con tres Nanas diferentes. La primera Nana la tendrán que colorear. La segunda y tercera Nana en cambio deberán de crearla utilizando diferentes grafismos.

Será una actividad para trabajar el grafismo y la creatividad. Con los distintos lápices de colores, pinturas, rotuladores... que tenéis por casa tendrán que darle vida a la Nana con los colores, formas y dibujos que quieran. Para ello podrán dibujar puntitos, estrellas, corazones, círculos, rayas verticales y horizontales, ondas, espirales, rectángulos, cuadrados... ¡de la misma manera que lo han hecho los Kirikiños!









Deskargatzeko dokumentua / Documento para descargar.


Dokumentua deskargatzeko klikatu irudiaren gainean, ikastolako pasahitzarekin. Para descargar el documento haced click sobre la imagen, con la contraseña de ikastola.




Eta azkenengo proposamenean eskultura landuko dugu. Bi aukera ematen dizuegu.

-Koloretako plastilinarekin haurrek haien Nanak sortzea.

-Paper maché teknika erabiliz Nanen eskulura txikiak egitea eta gero koloreztatzea.

Paper maché teknika hobeto ezagutzeko hurrengo bideoak ikusi dezakezue:


Para finalizar trabajaremos la escultura de dos maneras:
-Crear Nanas con plastilina de colores.
-Hacer pequeñas esculturas de papel maché y luego colorearlas. 

Para conocer mejor la técnica del papel maché podéis ver estos video.






Irrikitan gaude zuen Nanak ikusteko!! Gogoratu, atera argazki bat eta korreoz bidali.

¡Estamos deseando de ver vuestras Nanas! Recordad, sacadle una foto y mandárnosla por correo.

Mugitu zuen gorputzak


Lagunak, opor garaia da, atseden hartzeko, etxekoekin goxo-goxo egoteko eta zuen gustukoen ekintzak egiteko. Zuentzako eta familia kideentzako denbora da. Baina zer iruditzen zaizue, oporretan bada ere, errutina batzuk jartzen badituzue? Horrela egunak, arinago pasatuko zaizkizue, gauza desberdinak egiteko denbora izango duzue eta ondo baino hobeto aprobetxatuko dituzue egunak. Hemen duzue, ideia batzuk: irakurri, margoztu, kirola egin, sukaldatu, lasaitu... 



Lagunak, comienzan las vacaciones, para descansar y poder estar a gusto con los de casa. También para hacer aquellas cosas que más os gusten. Es tiempo para vosotros/as y vuestras familias. Pero que os parece, si a pesar de estar de vacaciones, ¿Ponemos unas rutinas? Así los días se pasan más rápido, nos da tiempo ha hacer mas cosas y aprovecháis los días a tope. Aquí tenéis algunas ideas: leer cuentos, pintar, hacer deporte, cocinas, relajarse...




Zer moduz zabiltzate hainbeste egun etxetik atera gabe? Nola dago zuen gorputza? Zuen hankak, besoak, bizkarra, lepoa eta oinak? 
Badakizue egunero gure gorputza mugitzea oso garrantzitsua dela? Nahi duzuen ariketa fisikoa egin, gustuko duzuena eta etxe barruan praktikatu daitekeena noski, baina egunero egunero, zuen gorputzak mugitu behar dituzue. 

Hemen gure proposamen batzuk, Yoga, Zumba eta beste ariketa batzuk. Nahi izatekotan, bideoarekin batera egin dezakezue eta etxekoekin ere konpartitu. 

¿Qué tal lleváis el llevar tantos días sin poder salir de casa? ¿Cómo está vuestro cuerpo? ¿Vuestras piernas, brazos, espalda, cuello y pies?
Es muy importante que todos los días dediquemos un pequeño rato a mover nuestro cuerpo, podéis practicar la actividad física que más os guste, por supuesto, que se pueda practicar dentro de casa, pero todo los días, en la medida que podáis debéis mover vuestro cuerpo. 

Aquí tenéis algunas propuestas de Yoga, Zumba y otras actividades. Si queréis, podéis practicarlo junto con los vídeos acompañados de la familia. 



ARIKETA FISIKOA


Hemen duzuen proposamena ingelesez egon arren, bideoa zuen aurrean jarri eta hasi zaitezte mugitzen, oso animatua da eta dena ulertuko ez dugun arren, ziur gaude, umeak eta irakaslea ikusita egin dezakezuela. Astindu zuen gorputzak eta izerdi apur bat egin. 


A pesar de que la propuesta que tenéis aquí sea en inglés, poned el vídeo delante de vosotros y comenzad a moveros. Es muy animado y aunque no entendamos todo estamos seguras, de que copiando a los niños y niñas y el monitor lo podéis hacer. ¡Poned en marcha esos cuerpos y a sudar un poquito!










YOGA
Yogak askotan lasaitzen lagunduko digu, gure gorputza sentitzen eta etxean egoteagatik sentitu ahal ditugun min horiek kentzen. Gainera, norbaitekin batera praktikatzen baduzue oso dibertigarria da. 



El yoga muchas veces nos ayuda a tranquilizarnos, a sentir nuestro cuerpo y a liberar esas pequeñas tensiones que podemos sentir por estar tanto tiempo en casa. Además, si lo practicáis acompañados/as es muy divertido. 

















ZUMBA
Dantza egiteak tentsioak askatzen ditu... eta badakizue zer? Poztasunez, alaitasunez eta sentsazio onetaz kutsatzen gaitu. Animatu zaitezte!!!

Bailar libera muchísimo las tensiones... ¿Y sabéis que? Nos contagia de felicidad, alegría y buenas sensaciones. ¡Animaos!

















Aniztasun funtzional

JARRI GAITEZEN AZALEAN!- Pongámonos en su piel

PELIKULAK

TXIMELETAREN ZIRKOA


  • Euskaraz




  • Castellano







COPITO DE NIEVE

Malutatxo, munduko gorila zuri bakarra, Bartzelonako Zoora iritsiko da. Bere albinismoa dela eta, bisitarien begirada guztiak bereganatzen ditu, baina bere taldekide gorila berrien gaitzespena ere eragiten du, ez baitute bere taldeko bat bezala onartzen. Malutatxo Zooko bere kide berriek taldean onartzea lortu nahi du eta horretarako, gorila arrunta bilakatuko duen pozio miraragarri baten bila doa. Bitartean, Luc de Sac gaiztoak, hain zorte txarra duen gizona, Malutatxo harrapatu nahi du. Gorila albinoa bere zorte txarrerako hutsik gabeko kutuna izango dela ziur baitago.

Copito de nieve, único gorila blanco del mundo, llegará al Zoo de Barcelona. Por su albinismo, acapara todas las miradas de los visitantes, pero también provoca el rechazo de sus nuevos compañeros gorila, que no lo aceptan como uno de los suyos. Copito de nieve quiere que sus nuevos compañeros del zoo le acepten en el grupo y para ello busca una poción milagrosa que le convierta en un gorila común. Mientras, el malvado Luc de Sac, el hombre con tan mala suerte, quiere atrapar a Copito de nieve. Está seguro de que el gorila albino será para su mala suerte un amuleto inquebrantable



IPUINA

  • LAUKITXOAREN ISTORIA IPUINA (Euskaraz)


  • POR CUATRO ESQUINITAS DE NADA (Castellano)




JOLAS JARDUERA

"NIRE IZENA, NIRE BERTUTEAK"
Jarduera honetan, haurrak euren izena letra handietan eta letra larriz idaztera gonbidatuko ditugu. Gero, letra bakoitza hartu beharko dute, eta duten bertute edo nolakotasun positibo bat bilatu beharko dute, letra horretatik hasten dena. Orrian idatziko dute, eta gainerako haur eta helduekin partekatuko dute.


"Mi nombre mis virtudes"
En esta actividad invitamos a los niños y niñas a escribir su nombre en letras grandes y en mayúsculas. Luego tendrán que coger cada letra y buscar una virtud o cualidad positiva que tengan, que empiece por esa letra. Lo escribirán en la página y lo compartirán con el resto de niños y adultos.


"DENOK ANITZAK GARA"

MATERIALAK: soka, begiak estaltzeko oihala, futbol-pilota, araldia, karta-sorta

TALDE-DINAMIKA: Nagusiak eta haurrak enpatia garatuaz, aniztasun funtzionala duten pertsonen azalean jarriko dira une batez. Era berean, haien arazoak eta horientzat egon daitezkeen konponbideak ere aztertuko dituzte.
Jokalari bakoitzak zerbait egitea galaraziko dion rol bat eskuratuko du, ezintasunen bat balu bezala.

Rol hauek izan ditzakete:
  • Eskuak lotuta.
  • Ahoa itxita. (Hitz egiteko ezintasuna)
  • Begiak itxita edo bendatuta.
  • Oinak lotuta.


Jarduerak honako hauek izan daitezke:
  • Abesti bat abestea: jakina, "Mutua" papera egiten duenarentzat jarduera zailagoa izango da, Zer bururatuko zaizue?
  • Zirkuitu bat egitea: ikusi ezin dutenentzat edo korrika egin ezin dutenentzat nahiko jarduera zaila izango da.
  • Ordenatu gutunak zenbakien arabera: eskuak lotu dizkietenei zailagoa izango zaie zeregin hori, orduan ahoarekin egin beharko dute, eta ikusi ezin dutenek laguntza eskatu beharko diete lankideei.

JUEGO TODOS SOMOS DIVERSOS: 

MATERIALES: cuerda, tela para tapar los ojos, pelota de fútbol, celo, baraja 

DINÁMICA DE GRUPO: los mayores y los niños, con empatía, se colocarán momentáneamente en la piel de las personas con diversidad funcional. Asimismo, analizarán sus problemas y las posibles soluciones. Cada jugador adquirirá un rol que le impedirá hacer algo, como si tuviera alguna discapacidad. 

Pueden tener los siguientes roles: - Con las manos atadas. - Con la boca cerrada. (Imposibilidad de hablar) - Con los ojos cerrados o vendados. - Con los pies atados. 

Las actividades pueden ser: 
  • Cantar una canción: claro, para quien haga el papel de "mudo" será una actividad más complicada, ¿Qué se os ocurrirá? 
  • Hacer un circuito: para los que no pueden ver o correr será una actividad bastante complicada. 
  • Ordena las cartas según los números: a los que les han atado las manos les será más difícil esta tarea, entonces tendrán que hacerlo con la boca y los que no puedan verlas tendrán que pedir ayuda a sus compañeros