2020(e)ko apirilaren 3(a), ostirala

Aniztasun funtzional

JARRI GAITEZEN AZALEAN!- Pongámonos en su piel

PELIKULAK

TXIMELETAREN ZIRKOA


  • Euskaraz




  • Castellano







COPITO DE NIEVE

Malutatxo, munduko gorila zuri bakarra, Bartzelonako Zoora iritsiko da. Bere albinismoa dela eta, bisitarien begirada guztiak bereganatzen ditu, baina bere taldekide gorila berrien gaitzespena ere eragiten du, ez baitute bere taldeko bat bezala onartzen. Malutatxo Zooko bere kide berriek taldean onartzea lortu nahi du eta horretarako, gorila arrunta bilakatuko duen pozio miraragarri baten bila doa. Bitartean, Luc de Sac gaiztoak, hain zorte txarra duen gizona, Malutatxo harrapatu nahi du. Gorila albinoa bere zorte txarrerako hutsik gabeko kutuna izango dela ziur baitago.

Copito de nieve, único gorila blanco del mundo, llegará al Zoo de Barcelona. Por su albinismo, acapara todas las miradas de los visitantes, pero también provoca el rechazo de sus nuevos compañeros gorila, que no lo aceptan como uno de los suyos. Copito de nieve quiere que sus nuevos compañeros del zoo le acepten en el grupo y para ello busca una poción milagrosa que le convierta en un gorila común. Mientras, el malvado Luc de Sac, el hombre con tan mala suerte, quiere atrapar a Copito de nieve. Está seguro de que el gorila albino será para su mala suerte un amuleto inquebrantable



IPUINA

  • LAUKITXOAREN ISTORIA IPUINA (Euskaraz)


  • POR CUATRO ESQUINITAS DE NADA (Castellano)




JOLAS JARDUERA

"NIRE IZENA, NIRE BERTUTEAK"
Jarduera honetan, haurrak euren izena letra handietan eta letra larriz idaztera gonbidatuko ditugu. Gero, letra bakoitza hartu beharko dute, eta duten bertute edo nolakotasun positibo bat bilatu beharko dute, letra horretatik hasten dena. Orrian idatziko dute, eta gainerako haur eta helduekin partekatuko dute.


"Mi nombre mis virtudes"
En esta actividad invitamos a los niños y niñas a escribir su nombre en letras grandes y en mayúsculas. Luego tendrán que coger cada letra y buscar una virtud o cualidad positiva que tengan, que empiece por esa letra. Lo escribirán en la página y lo compartirán con el resto de niños y adultos.


"DENOK ANITZAK GARA"

MATERIALAK: soka, begiak estaltzeko oihala, futbol-pilota, araldia, karta-sorta

TALDE-DINAMIKA: Nagusiak eta haurrak enpatia garatuaz, aniztasun funtzionala duten pertsonen azalean jarriko dira une batez. Era berean, haien arazoak eta horientzat egon daitezkeen konponbideak ere aztertuko dituzte.
Jokalari bakoitzak zerbait egitea galaraziko dion rol bat eskuratuko du, ezintasunen bat balu bezala.

Rol hauek izan ditzakete:
  • Eskuak lotuta.
  • Ahoa itxita. (Hitz egiteko ezintasuna)
  • Begiak itxita edo bendatuta.
  • Oinak lotuta.


Jarduerak honako hauek izan daitezke:
  • Abesti bat abestea: jakina, "Mutua" papera egiten duenarentzat jarduera zailagoa izango da, Zer bururatuko zaizue?
  • Zirkuitu bat egitea: ikusi ezin dutenentzat edo korrika egin ezin dutenentzat nahiko jarduera zaila izango da.
  • Ordenatu gutunak zenbakien arabera: eskuak lotu dizkietenei zailagoa izango zaie zeregin hori, orduan ahoarekin egin beharko dute, eta ikusi ezin dutenek laguntza eskatu beharko diete lankideei.

JUEGO TODOS SOMOS DIVERSOS: 

MATERIALES: cuerda, tela para tapar los ojos, pelota de fútbol, celo, baraja 

DINÁMICA DE GRUPO: los mayores y los niños, con empatía, se colocarán momentáneamente en la piel de las personas con diversidad funcional. Asimismo, analizarán sus problemas y las posibles soluciones. Cada jugador adquirirá un rol que le impedirá hacer algo, como si tuviera alguna discapacidad. 

Pueden tener los siguientes roles: - Con las manos atadas. - Con la boca cerrada. (Imposibilidad de hablar) - Con los ojos cerrados o vendados. - Con los pies atados. 

Las actividades pueden ser: 
  • Cantar una canción: claro, para quien haga el papel de "mudo" será una actividad más complicada, ¿Qué se os ocurrirá? 
  • Hacer un circuito: para los que no pueden ver o correr será una actividad bastante complicada. 
  • Ordena las cartas según los números: a los que les han atado las manos les será más difícil esta tarea, entonces tendrán que hacerlo con la boca y los que no puedan verlas tendrán que pedir ayuda a sus compañeros


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina