Garain honetan desberdintasun
handiak
daude
garapenari
eta heldutasunari
dagokionez.
Gai dira:
-Sentimenduak,
emozioak,
sentsazioak… adierazteko.
-Gero
eta autonomoagoak: bakarrik jantzi, jan, botoiak lotu, komunera joan, garbitu…
-Erresponsabilitateak izateko gai.
-Gauzen zergatia
eta erabilpena ezagutzeko
interesa.
-Arreta
denbora
luzeago
mantendu.
-Gertatu
dena
edo
ipuinak
kontatzeko
gaitasuna.
-Arauetara
moldatzeko
gaitasuna.
-Aginduak
betetzeko
gaitasuna.
Ez dira gai:
-Besteengan gehiegi pentsatzeko.
-Egoera
berrietara
azkar
moldatzeko.
-Denbora
luzez
geldirik
egoteko.
-Azalpen
luzeak
entzuteko.
-Erreala
eta imajinarioa
dena
bereizteko.
Ez dakite
egiten
baina
ikas dezakete:
-Denetarik
jaten.
-Bere burua
ezagutzen.
-Beste
pertsonak
ulertzen.
-Lasai
egoten,
aginduak
betetzen…
-Hobeto komunikatzen eta
adierazten.
-Helduengan dependentzia gutxiago izaten.
-Jolasen arauak errespetatzen.
-…
Haien
eredua
gara!
Etxetik bultzatu behar
da:
-Orden eta txukuntasun ohiturak.
-Elikadura ohiturak.
-Higiene ohiturak.
-Lo ohiturak.
-Lankidetza ohiturak.
Hori guztia lantzen badugu hurrengoa lortuko dugu:
AUTONOMIA
AUTOESTIMA ONA
GIZARTEKOTASUNA
KONFIDANTZA ETA SEGURTASUNA
NORBERAREN GAITASUNETAN
Características de los niños/as
de 4 años
Durante esta tapa hay grandes diferencias en el
desarrollo madurativo.
Son capaces de:
-Expresar sentimientos,
emociones, sensaciones…
-Ser cada vez más autónomos:
vestirse solos, comer, atarse los botones, ir al baño, asearse…
-Tener responsabilidades.
-Tener interés por el por qué y
para que de las cosas y acciones.
-Mantener la atención en
actividades dirigidas.
-Contar lo que les ha sucedido,
cuentos…
-Comprender ordenes de cierta
complejidad.
-Adaptarse a las normas de
convivencia.
No son capaces de:
-Pensar demasiado en los demás.
-Adaptarse rápidamente a nuevas
situaciones.
-Estar quito mucho tiempo.
-Escuchar largas explicaciones.
-Distinguir lo real de lo
imaginario.
No son capaces pero pueden aprender a:
-Comer de todo.
-Conocerse a si mismo/as.
-Comprender a los demás.
-Estar tranquilo/as, ser
obedientes…
-Comunicarse y expresarse mejor.
-Ser menos dependientes de los
adultos.
-Cumplir las reglas de los
juegos.
-…
¡Somos su ejemplo!
Desde casa tenemos que inculcar:
-Hábitos de orden.
-Hábitos de alimentación.
-Hábitos de higiene.
-Hábitos de sueño.
-Hábitos de colaboración.
Si trabajamos todo eso conseguiremos:
AUTONOMÍA
BUENA AUTOESTIMA
MÁS SOCIABLE
CONFIANZA Y SEGURIDAD EN LAS
POSIBILIDADES PROPIAS
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina